כותבים בגני תקווה

חנן גולן

hanan golan

ד"ר חנן גולן הוא איש תקשורת, מרצה ועורך. שימש כעורך הראשי של הוצאת המגזינים הגדולה בישראל ולימד באוניברסיטאות חיפה, תל-אביב ובן-גוריון, במכללה למנהל ובמרכז הבין-תחומי. פרסם כמה ספרי עיון בתחום התקשורת וגם שני ספרי פרוזה.

 

האושר הוא (2003)

1997 הייתה השנה בה החליט גיבור סיפורנו שהוא הולך לפצח את הקוד הגנטי של האושר ולשבט אותו לטובת עתיד מאושר. הצעד הראשון והמתבקש היה להרכיב רשימה של מרכיבי האושר, אבל בדיוק כשגיבורנו נוסע לסוחר שלו לקנות קצת חומר למחשבה, קורה דבר לא צפוי - עם כניסתו לחושה של הסוחר בנוה צדק הוא מופתע לגלות את הספק שלו עם כיפה בוכרית לבנה לראשו, חיוך רחב ומאיר עיניים על שפתיו ולשמאלו פיה צעירה מעשנת סיגריה. כניסתה של הפיה הצעירה לעלילה מסבכת את הסיפור ולניסיון השאפתני למצוא מהו האושר מצטרפים סופר אקסצנטרי עם חברים בעלי נטיות אלכוהוליסטיות, אחות שחוזרת במפתיע מפאריז ודמויות נוספות שלכל אחת יש משהו לתרום לחיפוש. "האושר הוא" אינו מדריך טאואיסטי, בודהיסטי או כל איסטי אחר שיעזור לכם למצוא את האושר בחמישה שלבים והוא גם לא מתיימר לספק תשובה מוחלטת וסופית לשאלה כיצד להיות מאושרים. זהו רומן קצבי המספר בשפה קולחת על כמה ימים משמעותיים בחייו של בחור צעיר בקיץ 1997 ועל סערת הרגשות אליה הוא נקלע כשכל תוכניותיו לעתיד מועמדות בסימן שאלה לאחר מפגש לא צפוי. לכל אורך השתלשלות האירועים עסוק הגיבור בשאלה הנצחית שמטרידה את כולנו - מהו האושר.

happiness

 

פרויקט אבא (2021)

כשאדם לוין, לוחם שייטת קר רוח, התחיל לנבור בהיסטוריה המשפחתית שלו, הוא לא שיער מה יגלה וּודאי לא העלה על דעתו, שמותם הטרגי ואפוף המסתורין של הוריו ואחותו הקטנה קשור לתסבוכת המאיימת על מקום עבודתו. כדי להתיר את הקשר הגורדי הזה ולהביא לסגירת עגל עם זכרו של אביו, נאלץ אדם לנקוט צעדים קיצוניים ולעשות דברים שמעולם לא חשב שיעשה.
 

תפריט נגישות